Dzisiaj jest
Od Redakcji

E-autostrada dla ciężarówek powstanie w Niemczech


Władze Hesji zleciły firmie Siemens budowę napowietrznej linii zasilającej dla zelektryfikowanego transportu towarowego na 10 kilometrowym odcinku autostrady. Linia będzie dostarczała prąd hybrydowym ciężarówkom. W 2018 r. odbędzie to pierwszy test koncepcji elektrycznej autostrady (eHighway) w warunkach drogowych w Niemczech. System zostanie zainstalowany na autostradzie A5 na odcinku między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt ,a węzłem Darmstadt/Weiterstadt.
Wiadomości

Firma Siemens jest odpowiedzialna za planowanie, budowę oraz utrzymanie systemu. Cały system zostanie zbudowany jako część większego projektu ELISA (Zelektryfikowany, innowacyjny ciężki transport drogowy na autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).

 

- Budowa systemu pozwoli nam sprawdzić w praktyce, czy realne jest zintegrowanie publicznej autostrady z napowietrzną linią zasilającą. System będzie używany jako część istniejącej sieci transportowej, aby potwierdzić zasadność i praktyczne wykorzystanie w transporcie towarowym - powiedział Gerd Riegelhuth, dyrektor z Hessen Mobil - firmy odpowiedzialnej za utrzymanie transportu drogowego w Hesji.

- Dzięki eHighway stworzyliśmy ekonomicznie zasadne rozwiązanie transportu drogowego, nie mającego wpływu na środowisko naturalne. Nasza technologia jest alternatywą dla już istniejących rozwiązań opartych na silnikach wewnętrznego spalania - powiedział Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemensa AG.

System eHighway jest dwa razy bardziej wydajny w porównaniu do ciężarówek z silnikami diesla. To oznacza nie tylko zmniejszoną o połowę konsumpcję energii, ale również istotne zmniejszenie zanieczyszczeń powietrza. Głównym elementem systemu jest inteligentny pantograf zainstalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym. Takie ciężarówki charakteryzują się zerowym współczynnikiem emisji spalin, gdy działają w ramach systemu, a przy utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączają silnik hybrydowy i od razu są gotowe do podróży na standardowych jezdniach.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.siemens.pl/mobility.

 


WIADOMOŚCI

Technologie kognitywne są ważnym punktem na mapie inwestycji wielu firm, również tych z sektora przemysłowego. Zdaniem analityków z Deloitte niebawem staną się one powszechne, przyczyniając się do zmodernizowania 80 proc. procesów biznesowych. To ogromna rewolucja, której znakiem rozpoznawczym będzie znacznie wyższa efektywność przy niewielkim zaangażowaniu zasobów ludzkich. „Witamy w erze kognitywnej!" - czytamy na w raporcie firmy IBM, z którego wynika, że do roku 2019 rynek takich rozwiązań wart będzie 12.5 miliarda dolarów.
Polska spółka Play Holding pracuje nad projektem lekkiego, a zarazem wytrzymałego samochodu wykonanego z kompozytów. Masa własna tego elektrycznego pojazdu e-VAN wyniesie ok. 600 kg, co przełoży się na większą wydajność i oszczędności w porównaniu do konwencjonalnych konstrukcji. Koszt przejechania 100 km takim samochodem ma wynieść ok. 4 zł. Auto będzie skierowane do branży transportowej, m.in. dostaw paczek czy korespondencji. W przyszłości twórcy planują stworzyć z podobnych materiałów także autonomiczną taksówkę.
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej oraz Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie zapraszają do udziału w III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej na temat:

"MODUŁOWE TECHNOLOGIE I KONSTRUKCJE W BUDOWIE MASZYN - MTK 2018"

 

Chcielibyśmy zachęcić Państwa do zaprenumerowania "Przeglądu Mechanicznego" w 2018 roku. Dla prenumeratorów oferujemy atrakcyjne rabaty na reklamy i artykuły zamieszczane w czasopiśmie.

 

 

Sektor lotniczy i motoryzacyjny bardzo dynamicznie się rozwijają, a polskie przedsiębiorstwa wykazują ogromny potencjał, który może być wykorzystany na szeroką skalę. Dlatego już w dniach 10-11 października 2018 r. w G2A Arena w Rzeszowie zorganizowane zostanie największe w Polsce
i Europie Centralnej spotkanie przedstawicieli branży aerospace i automotive - ASA Meetings.

Marek Wzorek - dotychczasowy Prezes Zarządu spółki igus Polska opuszcza firmę z końcem roku, żeby poświęcić się własnej działalności w obszarze doradztwa biznesowego. Jego miejsce zajmą dwaj dyrektorzy: Daniel Marzec i Radomir Ochocki, którzy będą zarządzać polskim oddziałem igus na zasadach prokury wraz z Jolantą Zugaj, Główną Księgową.

Hala w Namur to docelowe miejsce pracy kolejnej obrabiarki, którą w firmie RAFAMET zamówiły Koleje Belgijskie (SNCB). Przedmiotem kontraktu jest tokarka portalowa typu UFB 125 NS (nowe oznaczenie UFD 140 N) o napędzie ciernym. Maszyna zapewnia wysoką wydajność i dokładność obróbki, jej zaletą jest także możliwość pracy w linii technologicznej. Obrabiarka ma zostać przekazana odbiorcy w listopadzie 2018 roku.

Powszechne korzystanie z rozwiązań sieciowych i mocy obliczeniowej w przedsiębiorstwach przemysłowych spowodowało, że dostępność danych zrewolucjonizowała sposób rozwiązywania problemów i dostosowywania się do zmian. Producenci doświadczają jednak trudności związanych ze złożonością uzyskiwania danych użytecznych w odpowiednim miejscu i czasie. Brakuje im również doświadczenia i zasobów do zarządzania danymi od urządzeń aż po chmurę.

W siedzibie Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów w Warszawie w dniu 18 października (środa) zorganizowane zostało I Forum Cobotyki.
Organizatorem była firma Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP oraz firma Encon- Koester. Partnerami wspomagającymi forum byli: MIR, On Robot, Optoforce, PIAP, Universal Robots natomiast patronat honorowy całego forum objęło Ministerstwo Rozwoju.

Grono blisko 140 specjalistów ze świata nauki i biznesu wzięło udział w jubileuszowej edycji Seminarium Szkoleniowego SECO/WARWICK „Nowoczesne Trendy W Obróbce Cieplnej". Wydarzenie odbyło się jak zawsze we wrześniu, tym razem w sercu Wielkopolski.
Autorytety branżowe, inżynierowie praktycy oraz starannie wyselekcjonowane treści zapewniły wysoki poziom merytoryczny oraz unikatową wartość networkingową