Dzisiaj jest
Od Redakcji

RAFAMET zwyciężył w przetargu Kolei Belgijskich


Hala w Namur to docelowe miejsce pracy kolejnej obrabiarki, którą w firmie RAFAMET zamówiły Koleje Belgijskie (SNCB). Przedmiotem kontraktu jest tokarka portalowa typu UFB 125 NS (nowe oznaczenie UFD 140 N) o napędzie ciernym. Maszyna zapewnia wysoką wydajność i dokładność obróbki, jej zaletą jest także możliwość pracy w linii technologicznej. Obrabiarka ma zostać przekazana odbiorcy w listopadzie 2018 roku.

Wiadomości

 

- Tokarka cierna przelotowa UFB 125 NS, którą według nowej nomenklatury nazywamy UFD 140 N, stanowi odpowiedź na rosnące wymagania odbiorców, szczególnie związanych z obszarem Kolei Dużych Prędkości (KDP). Maszyna jest rezultatem prac nad rozwojem modelu UFB. Maszyna jest przeznaczona do pracy w systemie przelotowym, co daje możliwość jej ustawienia i pracy w produkcyjnej linii technologicznej. Charakterystyka techniczna tokarki daje naszym klientom zupełnie nowe możliwości - wyjaśnia Janusz Bluk, główny konstruktor w Fabryce Obrabiarek RAFAMET S.A.
- Maszyna cechuje się wysoką wydajnością i dokładnością obróbki; jest pozbawiona uchwytów szczękowych, które nie są dozwolone przy obróbce zestawów kołowych dla KDP ponieważ ich stosowaniu towarzyszy ryzyko powstawania pęknięć zmęczeniowych kół. UFB 125 NS jest maszyną kompaktową, opartą na monolitycznym korpusie w kształcie bramy wykonanym jako odlew żeliwny, co pozwala osiągnąć bardzo dobre parametry tłumienia drgań powstających w procesie skrawania - dodaje J. Bluk.
Odbiorcami opisywanego typu maszyny są operatorzy taboru szynowego (zwłaszcza pociągów KDP), ale także jego producenci. Tokarka UFB 125 NS będzie mogła służyć im do regeneracji lub wykonania nowego profilu jezdnego kół zestawów kołowych.

Każda obrabiarka produkowana przez firmę RAFAMET S.A. spełnia konkretne, szczegółowe wymagania zamawiającego. Odbiorca z Belgii postawił przed producentem z Kuźni Raciborskiej kilka kluczowych wyzwań. Maszyna musi nie tylko pracować w linii technologicznej, ale także umożliwiać obróbkę zróżnicowanej gamy zestawów kołowych, wyposażonych w różne elementy, takie jak przekładnie czy tarcze hamulcowe. Dla nietypowych zestawów kołowych wyposażonych w bardzo duże przekładnie, których masa całkowita przekracza 7 ton, zostanie dostarczony specjalnie zaprojektowany wózek samojezdny, co pozwoli na zautomatyzowanie procesu załadunku zestawu kołowego do obróbki.
- Spełnienie tych bardzo specyficznych kryteriów było jednym z kluczowych czynników, które przesądziły o wygranej RAFAMETU w przetargu. Istotne znaczenie miała także wizyta referencyjna w Berlinie (gdzie pracuje jedna z naszych obrabiarek), podczas której użytkownik bardzo dobrze ocenił nasz produkt i współpracę z naszą firmą - przyznaje Janusz Bluk.
Koleje Belgijskie zdążyły się już przekonać o wysokim poziomie technicznym maszyn RAFAMETU i jakości serwisu oraz obsługi posprzedażowej. Firma z Kuźni Raciborskiej dostarczyła odbiorcy 5 maszyn, które pracują obecnie w różnych regionach Belgii. Po zrealizowaniu zamówienia, w każdym warsztacie naprawczym należącym do odbiorcy będą pracowały obrabiarki z Kuźni Raciborskiej.

Maszyna ma zostać dostarczona odbiorcy w listopadzie 2018 roku. - Po raz kolejny dołożymy wszelkich starań, aby sprawnie i profesjonalnie zrealizować to zamówienie. Obrabiarka będzie zainstalowana w istniejącej hali, która jest obecnie gruntownie modernizowana. Wkrótce zostanie tam uruchomiona nowa linia regeneracji zestawów kołowych - mówi Iwona Janecka, kierownik sprzedaży w RAFAMET S.A.

- Dla zamawiającego istotna jest nie tylko jakość tokarek, czy wysoki poziom ich serwisu. RAFAMET jest dla niego solidnym partnerem. Zaufanie do naszych produktów i usług budujemy także przez to, że negocjacje z odbiorcą od lat prowadzą te same osoby. To pokazuje jak stabilną firmą jest RAFAMET - zauważa Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu spółki z Kuźni Raciborskiej.
- Belgia to serce Starego Kontynentu, stolica Zachodniej Europy. Cieszymy się z kolejnego kontraktu zdobytego na tym rynku. Obrabiarki RAFAMETU pracują nie tylko w sektorze publicznym, ale także u prywatnych operatorów. Mamy nadzieję na pozyskanie kolejnych zleceń w Belgii - podkreśla A. Rustanowicz.
Zdanie to podziela Iwona Janecka. - Belgia, mimo że jest niewielkim krajem, posiada duży potencjał gospodarczy. W branży maszynowej, którą reprezentuje RAFAMET, Belgia jest od wielu lat stabilnym i ważnym partnerem handlowym - podsumowuje kierownik sprzedaży.

Anna Koza, Adventure Media


WIADOMOŚCI

Technologie kognitywne są ważnym punktem na mapie inwestycji wielu firm, również tych z sektora przemysłowego. Zdaniem analityków z Deloitte niebawem staną się one powszechne, przyczyniając się do zmodernizowania 80 proc. procesów biznesowych. To ogromna rewolucja, której znakiem rozpoznawczym będzie znacznie wyższa efektywność przy niewielkim zaangażowaniu zasobów ludzkich. „Witamy w erze kognitywnej!" - czytamy na w raporcie firmy IBM, z którego wynika, że do roku 2019 rynek takich rozwiązań wart będzie 12.5 miliarda dolarów.
Polska spółka Play Holding pracuje nad projektem lekkiego, a zarazem wytrzymałego samochodu wykonanego z kompozytów. Masa własna tego elektrycznego pojazdu e-VAN wyniesie ok. 600 kg, co przełoży się na większą wydajność i oszczędności w porównaniu do konwencjonalnych konstrukcji. Koszt przejechania 100 km takim samochodem ma wynieść ok. 4 zł. Auto będzie skierowane do branży transportowej, m.in. dostaw paczek czy korespondencji. W przyszłości twórcy planują stworzyć z podobnych materiałów także autonomiczną taksówkę.
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej oraz Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie zapraszają do udziału w III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej na temat:

"MODUŁOWE TECHNOLOGIE I KONSTRUKCJE W BUDOWIE MASZYN - MTK 2018"

 

Chcielibyśmy zachęcić Państwa do zaprenumerowania "Przeglądu Mechanicznego" w 2018 roku. Dla prenumeratorów oferujemy atrakcyjne rabaty na reklamy i artykuły zamieszczane w czasopiśmie.

 

 

Sektor lotniczy i motoryzacyjny bardzo dynamicznie się rozwijają, a polskie przedsiębiorstwa wykazują ogromny potencjał, który może być wykorzystany na szeroką skalę. Dlatego już w dniach 10-11 października 2018 r. w G2A Arena w Rzeszowie zorganizowane zostanie największe w Polsce
i Europie Centralnej spotkanie przedstawicieli branży aerospace i automotive - ASA Meetings.

Marek Wzorek - dotychczasowy Prezes Zarządu spółki igus Polska opuszcza firmę z końcem roku, żeby poświęcić się własnej działalności w obszarze doradztwa biznesowego. Jego miejsce zajmą dwaj dyrektorzy: Daniel Marzec i Radomir Ochocki, którzy będą zarządzać polskim oddziałem igus na zasadach prokury wraz z Jolantą Zugaj, Główną Księgową.

Hala w Namur to docelowe miejsce pracy kolejnej obrabiarki, którą w firmie RAFAMET zamówiły Koleje Belgijskie (SNCB). Przedmiotem kontraktu jest tokarka portalowa typu UFB 125 NS (nowe oznaczenie UFD 140 N) o napędzie ciernym. Maszyna zapewnia wysoką wydajność i dokładność obróbki, jej zaletą jest także możliwość pracy w linii technologicznej. Obrabiarka ma zostać przekazana odbiorcy w listopadzie 2018 roku.

Powszechne korzystanie z rozwiązań sieciowych i mocy obliczeniowej w przedsiębiorstwach przemysłowych spowodowało, że dostępność danych zrewolucjonizowała sposób rozwiązywania problemów i dostosowywania się do zmian. Producenci doświadczają jednak trudności związanych ze złożonością uzyskiwania danych użytecznych w odpowiednim miejscu i czasie. Brakuje im również doświadczenia i zasobów do zarządzania danymi od urządzeń aż po chmurę.

W siedzibie Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów w Warszawie w dniu 18 października (środa) zorganizowane zostało I Forum Cobotyki.
Organizatorem była firma Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP oraz firma Encon- Koester. Partnerami wspomagającymi forum byli: MIR, On Robot, Optoforce, PIAP, Universal Robots natomiast patronat honorowy całego forum objęło Ministerstwo Rozwoju.

Grono blisko 140 specjalistów ze świata nauki i biznesu wzięło udział w jubileuszowej edycji Seminarium Szkoleniowego SECO/WARWICK „Nowoczesne Trendy W Obróbce Cieplnej". Wydarzenie odbyło się jak zawsze we wrześniu, tym razem w sercu Wielkopolski.
Autorytety branżowe, inżynierowie praktycy oraz starannie wyselekcjonowane treści zapewniły wysoki poziom merytoryczny oraz unikatową wartość networkingową