Dzisiaj jest
Od Redakcji

Powstaje elektryczny pojazd dostawczy zbudowany w całości z kompozytu. Masa zaledwie 600 kg pozwoli zaoszczędzić paliwo i zwiększyć zasięg


Polska spółka Play Holding pracuje nad projektem lekkiego, a zarazem wytrzymałego samochodu wykonanego z kompozytów. Masa własna tego elektrycznego pojazdu e-VAN wyniesie ok. 600 kg, co przełoży się na większą wydajność i oszczędności w porównaniu do konwencjonalnych konstrukcji. Koszt przejechania 100 km takim samochodem ma wynieść ok. 4 zł. Auto będzie skierowane do branży transportowej, m.in. dostaw paczek czy korespondencji. W przyszłości twórcy planują stworzyć z podobnych materiałów także autonomiczną taksówkę.
Wiadomości

e-VAN wykonany jest z materiałów kompozytowych, ale to również pojazd elektryczny. Czas ładowania samochodu ma nie przekroczyć w zależności od typu ładowarki od 30 do 60 minut. Auto będzie osiągać maksymalną prędkość 60-80 km/h. Przestrzeń ładunkowa pomieści dwie europalety o wadze do 1000 kg. Zasięg pojazdu wyniesie od 100 do 300 km na jednym ładowaniu baterii. Według zapewnień projektantów szacunkowy koszt przejechania 100 km będzie kształtował się na poziomie 4 złotych.
- Mówimy o samochodzie, który ma wykonaną z kompozytów lekkich strukturę płyty podłogowej i większość konstrukcji nadwozia, dzięki czemu uzyskujemy bardzo sztywną, wytrzymałą konstrukcję, jednocześnie o wiele lżejszą od konstrukcji w konwencjonalnej motoryzacji. Dzięki temu, że uzyskujemy masę własną pojazdu na poziomie 600 kg, a nie grubo ponad tonę, mamy samochód, który uzyskuje większy zasięg przy znacząco niższych kosztach - przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Przemysław Rozmysłowicz z Play Holding SA.
Firma ma już za sobą stworzenie prototypu nadwozia e-VAN-a. Karoseria ma być gotowa w drugim kwartale tego roku. Następnie pomysłodawcy chcą ruszyć z produkcją testową, która objęłaby 20-30 samochodów na zlecenie Poczty Polskiej.
Kompozytowy e-VAN będzie tworzony przede wszystkim dla branży transportowej. Według twórców sprawdzi się m.in. podczas dostaw paczek i korespondencji np. przez podmioty pracujące jako podwykonawcy firm kurierskich. Jednak pomysłodawcy już teraz widzą kolejne zastosowanie dla swojego projektu.
- To samochód głównie do biznesu transportowego, do dostaw paczek i korespondencji. W przyszłości planujemy wykorzystanie tego jako platformę do autonomicznej taksówki, mamy kontrahenta zainteresowanego takim wdrożeniem. Jest również klient z branży pogrzebowej - mówi przedstawiciel Play Holding SA.

https://ceo.com.pl/


WIADOMOŚCI

Zbliża się kolejna 11. edycja Targów INTARG ® 2018. Jest to międzynarodowe wydarzenie, podczas którego można wypromować wynalazki i innowacje wyroby, technologie i usługi z różnych dziedzin, zdobyć cenne nagrody, a także zorganizować własną konferencję czy panel.

Urząd Patentowy RP zaprasza na międzynarodowe seminaria eksperckie organizowane przez Światową Organizację Własności Intelektualnej (WIPO) poświęcone ochronie własności intelektualnej za granicą. Wydarzenia rozpoczynają rok jubileuszowy 100-lecia ustanowienia ochrony własności przemysłowej w Polsce oraz utworzenia Urzędu Patentowego RP.

Warsztaty to spotkanie branżowe dla konstruktorów, producentów narzędzi jak również specjalistów z zakresu badań i rozwoju, produkcji i zapewnienia jakości.

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się Państwo, w jaki sposób energia i dane bezpiecznie docierają do ramienia robota przemysłowego? Albo jak to jest możliwe, że suwnice STS w porcie kontenerowym przez lata pracują niezawodnie praktycznie bez przerwy? Albo w jaki sposób szybko poruszająca się kamera jest w stanie kręcić ujęcia przesuwając się o setki metrów bez przerw czy drgań? Odpowiedzią na te wszystkie pytania są systemy prowadzenia energii. W poszukiwaniu najbardziej innowacyjnego i odkrywczego systemu na świecie, specjalista w dziedzinie motion plastics, firma igus, co dwa lata zaprasza do składania zgłoszeń do konkursu o nagrody vector, a sygnał do rozpoczęcia wybrzmiał na targach Motek 2017.

Technologie kognitywne są ważnym punktem na mapie inwestycji wielu firm, również tych z sektora przemysłowego. Zdaniem analityków z Deloitte niebawem staną się one powszechne, przyczyniając się do zmodernizowania 80 proc. procesów biznesowych. To ogromna rewolucja, której znakiem rozpoznawczym będzie znacznie wyższa efektywność przy niewielkim zaangażowaniu zasobów ludzkich. „Witamy w erze kognitywnej!" - czytamy na w raporcie firmy IBM, z którego wynika, że do roku 2019 rynek takich rozwiązań wart będzie 12.5 miliarda dolarów.
Polska spółka Play Holding pracuje nad projektem lekkiego, a zarazem wytrzymałego samochodu wykonanego z kompozytów. Masa własna tego elektrycznego pojazdu e-VAN wyniesie ok. 600 kg, co przełoży się na większą wydajność i oszczędności w porównaniu do konwencjonalnych konstrukcji. Koszt przejechania 100 km takim samochodem ma wynieść ok. 4 zł. Auto będzie skierowane do branży transportowej, m.in. dostaw paczek czy korespondencji. W przyszłości twórcy planują stworzyć z podobnych materiałów także autonomiczną taksówkę.
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej oraz Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie zapraszają do udziału w III Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej na temat:

"MODUŁOWE TECHNOLOGIE I KONSTRUKCJE W BUDOWIE MASZYN - MTK 2018"

 

Chcielibyśmy zachęcić Państwa do zaprenumerowania "Przeglądu Mechanicznego" w 2018 roku. Dla prenumeratorów oferujemy atrakcyjne rabaty na reklamy i artykuły zamieszczane w czasopiśmie.

 

 

Sektor lotniczy i motoryzacyjny bardzo dynamicznie się rozwijają, a polskie przedsiębiorstwa wykazują ogromny potencjał, który może być wykorzystany na szeroką skalę. Dlatego już w dniach 10-11 października 2018 r. w G2A Arena w Rzeszowie zorganizowane zostanie największe w Polsce
i Europie Centralnej spotkanie przedstawicieli branży aerospace i automotive - ASA Meetings.

Marek Wzorek - dotychczasowy Prezes Zarządu spółki igus Polska opuszcza firmę z końcem roku, żeby poświęcić się własnej działalności w obszarze doradztwa biznesowego. Jego miejsce zajmą dwaj dyrektorzy: Daniel Marzec i Radomir Ochocki, którzy będą zarządzać polskim oddziałem igus na zasadach prokury wraz z Jolantą Zugaj, Główną Księgową.